Reglement & Vragen

Veel gestelde vragen & algemene voorwaarden

Ons restaurant bevat één concept “Wereldkeuken Westzaan” (All-in cuisine Wereldkeuken restaurant waarbij focus ligt om gerechten uit verschillende keukens) Denk hierbij aan Tapas & Sushi, Wok, Grill, Steengrill, Geheel warm & koud buffet en natuurlijk de Pizza hoek.  We hebben  één toegangsprijs waarbij u 2.5 uur culinair kunt genieten van de dus diverse gerechten 
Is reserveren verplicht?
Reserveren is niet verplicht maar wel aan te raden om mogelijke teleurstelling te voorkomen. Vooral op vrijdag, weekend en feestdagen is het heel raadzaam om wel van tevoren te reserveren i.v.m. drukte. U kunt via onze website reserveren (klik hier)
Tot wanneer kan ik voor het laatst wijzigingen doorgeven?
Voor wijzigingen in het aantal personen of het tijdstip van aanvang van uw reservering minimaal 24 uur van tevoren aangeven. Op deze manier kunnen wij beter rekening houden met onze zitplaatsen en de overige gasten niet onnodig teleur te stellen. Bij minder dan 24 van tevoren aangegeven zijn wij genoodzaakt 50% van de reserveringswaarde in rekening te brengen. Deze regels zijn onderdeel van de Uniforme Voorwaarden Horeca.
Waarom is slechts enkel 1 rekening per tafel/reservering mogelijk?
Om de wachtrijen bij de ontvangstreceptie te beperken, kunnen wij slechts één rekening per reservering/tafel accepteren. Per persoon apart betalen is dus niet mogelijk. Indien u met een grote groep zoals met uw vrienden, familie, collega’s of teamgenoten is het verstandig om af te spreken dat één persoon in uw groep de financiën regelt en in 1 keer voor de hele groep komt afrekenen bij binnenkomst.
Welke dranken zijn inbegrepen in de prijs?
Dat zijn de frisdranken, koffie, thee, sap, bier en wijn. Mocht u sterke drank willen hebben? De andere alcoholische dranken (naast bier en wijn om) zoals sterke dranken zijn niet bij de prijs inbegrepen en kosten extra. 
Waarom krijgt iemand van 16 geen drankmuntjes terwijl diegene wel het reguliere tarief moet betalen?
Volgens de Nederlandse wetgeving is alcohol onder de 18 jaar niet toegestaan en daarom willen wij voorkomen dat minderjarigen alcohol bij ons kunnen krijgen. Voor iedereen onder de 18 jaar hebben wij alcoholvrije dranken zoals veel keuze uit frisdrank.
Ik heb een allergie of een dieet en wat zijn de mogelijkheden voor mij?
Ook voor gasten met een bepaalde allergie of dieet hebben wij mogelijkheden. Wij vragen u dit bij reservering en bij binnenkomst te vermelden zodat wij hier beter rekening mee kunnen houden. Bij de rondleiding kan vervolgens aangegeven worden welke mogelijkheden er voor uw allergie of dieet zijn.
Ik wil met mijn bedrijf/instelling bij u komen eten en op rekening betalen; is dat mogelijk?
Het is mogelijk dat u met uw bedrijf of instelling bij ons komt eten en dat u op rekening kan betalen. Het is hierbij wel noodzakelijk en verplicht dat de leidinggevende in uw gezelschap zijn kopie van een geldige Nederlandse paspoort of ID/rijbewijs (beide zijdes) en het visitekaartje van de onderneming meeneemt. Paspoort, ID of rijbewijs van een andere land dan Nederland is niet toegestaan. Bij aanvang is het noodzakelijk dat diegene een formulier invult en deze ondertekend. Aan dineren op rekening voor bedrijven en instellingen rekenen wij €8 (excl BTW) administratiekosten. Het is overigens niet mogelijk om als privé persoon op rekening te dineren. Mocht uw onderneming failliet zijn of andere waarschuwingen vertonen dan hebben wij het recht uw reservering van diner op rekening af te wijzen. Het is vooralsnog voor u wel mogelijk bij ons te komen dineren en gewoon met PIN of contant te betalen. Wilt u op rekening met uw bedrijf/instelling dineren dan is het noodzakelijk deze reservering minimaal 24 uur van tevoren te plaatsen.

 

Kan ik ook een arrangement voor 1 of 2 uur krijgen?
Nee, u kunt in ons restaurant alleen kiezen voor een arrangement vanaf 2,5 uur. Mocht u korter willen blijven dan is dat gewoon mogelijk want u bent niet verplicht 2,5 uur te blijven maar het tarief blijft hetzelfde standaard tarief voor 2,5 uur. Mocht u langer dan 2,5 uur willen blijven dan zijn er aangepaste tarieven voor deze extra tijd en deze staan onder de Prijzen vermeldt.
Is het mogelijk dat er mensen in onze gezelschap een andere tijdsarrangement neemt? / Iemand in ons gezelschap komt later/ vertrekt eerder en kan diegene een andere arrangement nemen?
Het is niet mogelijk om verschillende tijdsarrangementen of starttijden per tafel/reservering aan te nemen.  In verband met de tijdsduur van een reservering van een tafel is het slechts enkel mogelijk om 1 soort tijdsarrangement (bijv 2,5 of 3 uur) per reservering te nemen. De persoon uit uw gezelschap die later komt kan bij de rest van zijn gezelschap aansluiten, indien voor deze persoon bij binnenkomst al is betaald, voor het al gestarte tijdsarrangement van het gezelschap.
Heeft jullie restaurant ruimte voor grote groepen en kunnen deze bij elkaar zitten?
Wij zijn het grootste restaurant van Noord-Holland met meer dan 1000 zitplaatsen verspreid over verschillende zalen in hetzelfde gebouw strekkende over totaal ca. 4000 m2. Voor grote groepen hebben wij de ruimte maar wij raden grote groepen tijdig te reserveren zodat zij op hun gewenste ruimte bij elkaar kunnen zitten.
Zijn huisdieren toegelaten?
Nee, huisdieren zijn niet toegelaten in ons restaurantt
Is er voor grote groepen ook een groepskorting, korting voor vaste klanten of een stempelkaart?
Hoewel wij al onze vaste klanten waarderen willen wij iedereen dezelfde hoge prijs-en-kwaliteit verhoudring bieden. Wij hebben een standaard vaste prijs, waarin de korting al in de prijs zit verwerkt, die geldig is die zowel voor een stel als voor grotere groepen geldt
Kan ik een bepaalde tafel reserveren?
Hoewel wij graag altijd rekening willen houden met de wensen van tafel keuze, uitzicht en locatie is dit niet altijd mogelijk. Indien u bij reserveren een voorkeur uitspreekt, kan nog geen garantie af worden gegeven dat u deze tafel zult krijgen i.v.m. bijv. eerder gemaakte reserveringen. Reserveringen komen digitaal, per post als telefonisch binnen dus is het niet mogelijk om direct aan te geven of uw tafelvoorkeur mogelijk is. Graag vragen wij uw begrip hiervoor.
Kan ik met een credit card of met een VVV bon of andere kadobon betalen?
Ja, wij accepteren credit cards, Helaas accepteren wij geen kadobonnen van andere instanties en instelling. Op dit moment hebben wij onze eigen kadokaarten die u kunt aanschaffen bij de receptie.
Mag ik eten of drinken meenemen?
Nee, u mag geen eten of drinken meenemen uit ons restaurant. Het is daarnaast ook niet toegestaan om grote tassen of (grote) bakken mee te nemen in ons restaurant. Indien wij zien dat u eten of drinken in tassen of bakken probeert mee te nemen zullen wij een boete hiervoor geven en wordt u verzocht ons restaurant te verlaten.
Is de jarige ook bij jullie gratis?
Wij hebben geen actie dat de jarige gratis is. Wel kan de jarige sterretjes krijgen bij afsluiting van het diner.

 

Een aantal mensen van onze groep zullen niet eten maar wel aanschuiven bij onze groep; kan dit?
Onafhankelijk of deze personen in uw groep wel of niet eten; het is alleen mogelijk om ons restaurant binnen te komen als alle personen in uw gezelschap indien iedereen voor dezelfde all-in cuisine tijdsarrangement heeft betaald. Het is dus bij ons niet mogelijk dat een aantal mensen in uw gezelschap ‘voor de gezelligheid mee gaat’ want het is voor ons onmogelijk om continue op te letten dat deze mensen wel/niet eten of drinken. Wij vragen hiervoor uw begrip met de situatie en omvang van het restaurant.
Is jullie vlees halal?  
Alleen het kipfilet is halal vlees maar het andere vlees is niet halal.
Ik heb een maagverkleining / eet weinig; kan ik korting krijgen?
Iedereen van jong tot oud betaald hetzelfde bedrag voor hun leeftijd en wij letten hierbij niet of mensen veel of weinig eten. U betaald met ons concept voor de tijd die u verblijft in ons restaurant en waarbij wij mensen die minder eten niet minder rekenen en mensen die meer dan gemiddeld eten ook niet een toeslag berekenen.
Kan ik langer blijven dan 2,5 uur standaard tijdsarrangement?
Mocht u tijdens uw verblijf toch langer in ons restaurant willen blijven? Dit is vaak wel mogelijk en dit kunt u dan bij de receptie aangeven en voor de extra tijd van uw gezelschap de extra tijd dat u wil verblijven afrekenen. Graag willen wij u begrip te vragen dat op drukkere dagen wij geen extra verlenging van uw verblijf kunnen geven i.v.m. andere reserveringen van uw tafel voor na afloop van uw sessie.
Is er in jullie restaurant ook een boete regeling voor verspilling?
Ja, onbeperkt eten is niet hetzelfde als onbegrensd eten of onbeperkt verspillen. Verspilling van eten is zonde en niet meer van deze tijd. We willen u er graag op attenderen dat wij een boete-verspillingregeling hanteren.
Wij hebben een feestje; mogen wij onze eigen alcohol meenemen?
Nee, het is niet mogelijk dat u in ons restaurant uw eigen alcoholische dranken mee neemt.